ایران بالاترین آمار اعتیاد در جهان را دارد!

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

ایران بالاترین آمار اعتیاد در جهان را دارد!

با استناد به آمار سازمان ملل متحد حدود 2.2 درصد از جمعیت بزرگسال ایران به دام اعتیاد افتاده اند که بیشترین میزان در کل جهان محسوب می شود.


به گزارش تازه نیوز ایران در حال مبارزه با مواد مخدر هم در داخل کشور و هم در مرزهاست.چندی پیش در روز مبارزه با مواد مخدر 100 تن از مواد کشف و ضبط شده توسط مامورین مبارزه با مواد مخدر سوزانده شد.

اما در حال حاضر مهمترین نگرانی موجود گسترش مواد مخدر ارزان در خیابان هاست.

مطابق آمارهای سازمان ملل متحد حدود 2.2 درصد بزرگسالان ایرانی دچار اعتیاد به مواد مخدر هستند که این آمار رسمی ست. اما آمار غیر رسمی شاید به حدود 5 درصد کل جمعیت ایران نیز برسد.

مواد مخدر مصرف شده توسط معتادان ایرانی عمدتا کرک و شیشه بوده که به صورت خانگی نیز قابل تهیه هستند.
عباس دیلمی زاده مدیر انجمن ترک اعتیاد در این باره می گوید وضعیت اقتصادی و معیشتی بد معتادان موجب شده که آنها از مواد مخدر کم خطرتر مانند تریاک فاصله گرفته و به سمت مواد مخدر بسیار پرخطرتر از قبیل شیشه و کرک سوق یابند.

این درحالی ست که رسانه های غربی به گزارش تازه نیوز تحریم ها را عامل این وضع اقتصادی دانسته و ادعا می کنند تحریم موجب اعتیاد و رفتار پرخطر معتادان شده است.

پلیس مبارزه با مواد مخدر به سختی مشغول جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به کشور است و تعدادی از سربازان وطن هر ساله قربانی قاچاقچیان مواد مخدر می گردند.

ایران در سال گذشته 500تن مواد مخدر را در مرزهای خود کشف کرده است و به گفته ی مقامات سالانه 2500 تن هروئین از افغانستان به سمت اروپا می رود.

طبق آمار جهانی 80 درصد از اعدامیان ایرانی قاچاقچی مواد مخدر هستند.

اداره ی مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در سایت خود می نویسد ایران یکی از پیشرو ترین کشورهای جهان در مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر به شمار می رود که همواره در این زمینه پویا بوده و موفق ظاهر شده است .

مقامات ایرانی نیز اظهار داشته اند هر چند کشورهای منطقه در این زمینه کار درخوری انجام نمی دهند اما ایران به یک قطب مبارزه تبدیل شده است.

به گزارش تازه نیوز این خبر اگر چه در رسانه های غربی و خارجی با سیاه نمایی های بسیاری همراه بوده است اما انچه مبرهن است تولید و گسترش مواد مخدر ارزان و بی کیفیت در کشور می باشد که این بحران را فاجعه آمیز تر کرده و با آگاه سازی جوانان و خانواده ها در کنار مبارزاتی که مراجع انجام می دهند، باید به این مسائل فائق آمد.




مطالب مرتبط
.